toggle menu Frikom
Srpski
Toggle search

Mediteran na tanjiru: 7 pravila kako da se hranite zdravo i ukusno

Mediteran na tanjiru: 7 pravila kako da se hranite zdravo i ukusno

Mediteran na tanjiru: 7 pravila kako da se hranite zdravo i ukusno

Mediteranska kuhinja je kuhinja hedonista. Onih koji uživaju u pripremi i konzumiranju hrane, ali je ovo i uravnotežena ishrana koja donosi organizmu sve neophodne nutritivne elemente.

Da li ste već posetili Italiju ili Grčku? Divili se lepotama Francuske i Španije? Ako ste proveli bar dan u nekoj od ovih prelepih zemalja, onda ste sigurno bili u prilici da probate njihovu kuhinju i saznate šta znači hraniti se zdravo i ukusno.

Sve ove mediteranske zemlje znaju da uživaju u moru, dugim toplim letima i plodovima koje im more servira. Plava i bela riba, lignje, školjke, rakovi… sve ovo su osnove na kojima leži jedna od najpoznatijih i najzdravijih kuhinja u svetu.

Mediteranska ishrana uključuje voće, povrće, orahe, zdrave žitarice, ribu, maslinovo ulje, male količine mlečnih proizvoda i crvenog vina.

Izdvajamo vam najvažnija pravila ove svetske kuhinje koja je pravi raj za hedoniste koji brinu o svom zdravlju.

1. Jedite povrće svaki dan. Izaberite sezonsku hranu uz minimalan proces obrade.

Kako se hraniti zdravo, trikovi

2. Maslinovo ulje uvrstite u prehranu. Ako ga nemate, neka bude prvo na spisku za novogodišnju kupovinu. Osim kuvanja, maslinovo ulje koristite i za salate, preliv za tostiran hleb ili kod kuvanja testenina.

Mediteranska ishrana

3. Jedite ribu najmanje dva puta nedeljno. Bogate amino kiselinama, blagotvornim za zdravlje srca, bolje pamćenje, jačanje imuniteta… Zar treba većeg razloga da se riba nađe na porodičnoj trpezi i u danima kada je post, ali i tokom cele sezone?

Kako se pravilno i zdravo hraniti

4. Koristite voće kao užinu i kao desert. Između obroka i kao poslasticu kada ukusnoj večeri dođe kraj. Umesto jagode na vrhu šlaga, neka se šlag ili jogurt nađe na vrhu piramide od voća.

Poslastica mediteranska ishrana

5. Smanjite unos crvenog mesa, a sve dobre strane – izvor proteina, cinka i gvožđa nađite u pasulju, semenkama i orasima. Uključite žitarice, orahe i semenke u svaki obrok.

6. Maslinovo ulje je zauzelo svoj primat u jelima, kao i celokupnoj kuhinji, a ono što se najbolje slaže sa njim su dobri sirevi.  

7. Na kraju sve zalijte čašom dobrog vina. Mediteranska kuhinja razviće u vama poznavaoca izvrsnih ukusa, a vino navesti da progovorite jezike svih ovih zemalja. I sve dok je u vinu istina, u ukusnim i zdravim mediteranskim obrocima je čar gastronimije.

Pravila mediteranske ishrane

Vezani članci

Frikom.rs